Er zakten niet minder dan 23.155 oldtimerliefhebbers af naar Brussels Expo voor een salon dat de grootste namen uit de oldtimerwereld verzamelt. De auto’s met een waarde van meer dan € 500.000 waren niet te tellen. Heel wat exposanten stelden ook unieke en miskende modellen tentoon.
Prestige
InterClassics legde de lat dit jaar heel hoog door de “big five” uit te nodigen, de vijf meest prestigieuze musea in Europa. Die hadden uitzonderlijke modellen bij, zoals de Talbot Lago uit 1937 met koetswerk van Figoni et Falaschi, de unieke Bugatti Type 46 Superprofile uit 1933, de luxueuze Belgische Minerva uit 1921 en de opmerkelijke Panhard Dynavia, een prototype uit 1948 dat 130 km/u haalde en slechts 3,5 l/100 km verbruikte.
Clubsfeer
InterClassics is meer dan een beurs voor prestigieuze exposanten: naast de uitzonderlijke stukken uit de vijf musea was er ook een tentoonstelling over “Cycle Cars”, de vooroorlogse spartaanse en goedkope machines. Er was ook een volledig paleis voor de leden van de BFOV, de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen.
Afspraak in 2018
Erik Panis, directeur van InterClassics, is tevreden met het resultaat: “We zijn trots op de resultaten die we in amper drie jaar geboekt hebben. We kijken al uit naar het volgende salon, op 16, 17 en 18 november 2018 in het mooiste paleis van Brussels Expo, Paleis 5. We zullen ook aanwezig zijn in paleizen 6, 7 en 9.”