De Diablo Rosso voltooit het Diabolo gamma in het Supersport segment, met een duidelijke voorliefde voor baangebruik en nat wegdek. Via een grondig onderzoek heeft Pirelli bijvoorbeeld de contactzone van de rubber op het asfalt met 5% verhoogd.
Profiel
Op nat wegdek, zal de tekening van de voorband het water op het asfalt evacueren daar waar de achterband garant moet staan voor een goede grip. Het profiel van de voorband moet voor een optimaal evenwicht zorgen tussen snelheid en stabiliteit in de bochten en voor een makkelijke controle, terwijl het profiel achteraan zorgt voor extra ondersteuning.
Eigenschappen
De samenstelling van de DIABLO ROSSO betekent een ultieme stap in de evolutie van een band ontwikkeld voor onvergelijkbare prestaties in alle denkbare omstandigheden. De achterband werd speciaal ontworpen voor een uitstekend evenwicht tussen soepelheid en rigiditeit bij hoge en lage temperaturen, een snelle opwarming te verkrijgen en een onmiddellijke respons qua grip en rijsensaties bij het ingaan van de bocht, ongeacht de staat van het wegoppervlak. De voorband wordt gekenmerkt door bijzonder soepele materialen, met een goede afgifte van de geabsorbeerde energie. Dit resulteert in een snel opwarmende rubber met een hogere grip, een betere motoriek en een verhoogde remcapaciteit. Om de beste prestaties op nat wegdek te kunnen garanderen, hebben de Pirelli ingenieurs naar een uitgebalanceerde verhouding gezocht van silicium en Carbon-Black en naar een nieuwe structuur waarbij de stabiliteit bijzonder groot is. Door het ingenieuze ontwerp zijn de prestaties gegarandeerd net zoals de stabiliteit, zowel bij lage als bij hoge temperaturen, ongeacht de externe omstandigheden.
De beschikbare maten van de Diablo Rosso gaan qua achterband van 160/60 tot 190/55 ZR 17, en wat betreft de voorband bestaan drie afmetingen: 110/70, 120/70 en 120/60 ZR 17.