De Bourgondische lucht lijkt de KIA Pro Cee'd Silhouette wel erg goed te bekomen, want ze tekenden voor de dubbel in de eerste wedstrijd van de Trophée. Philippe Steveny en Ian Dockeril waren aan de champagne terwijl ploegmaats Raf Vanthoor en Jeffrey Van Hooydonck de tweede plaats veroverden. De Franse tandem Renaud Derlot-Tony Samon completeerden met hun Mazda RX8 Silhouette het podium.
Bij de start was het polesiter Jerome Thiry die de lakens uitdeelde en aan het stuur van zijn Jaguar X-Type met de 3,2 liter motor een voorsprong van 3 seconden bijeen fietste. Achter de kampioen van 2005 volgden Ian Dockerill (KIA), Tony Samon (Mazda), Steve Vanbellingen (BMW) en Fred Bouvy (Renault)
In de 11de ronde ging Christophe Daerden met zijn Honda van de baan en kwam de safety-car op de piste. Bij de herstart was het opnieuw Jerome Thiry die de dans leidde ondanks dat hij zijn joker al verspeeld had door onder de normtijd te duiken. Tony Samon liet zich twee keer strikken en kwam na een drive-trough weer als 7de op de piste.
Zoals zo dikwijls werden de pitstops door Delahaye Racing perfect beoordeeld waardoor Christian Kelders als eerste de de piste weer opstoof voor Raf Vanthoor (KIA), Jean-Jacques Smits (Jaguar) en Philippe Steveny (KIA). De op de vijfde plaats liggende Ruben Maes zag zijn goede klassering teniet gedaan door een drive-trough nadat hij weer onder de normtijd ging.
Vooraan liep de trein Steveny Vanthoor op Christian Kelders in en in de 44ste ronde was de aansluiting een feit. De KIA's en de Renault gingen zij aan zij de lange rechte lijn naar de Villeroy af en tenslotte was het Philippe Steveny die voor zijn ploegmaat de bocht kon aansnijden. De wedstrijd was gelopen.
Beide KIA's diepten dan een voorsprong uit terwijl in de spiegels van de Megane het silhouet van de Mazda met Renaud Derlot aan het stuur, steeds groter werd. In de allerlaatste ronde moest Kelders er dan toch aan geloven en kaapte de Fransman de bronzen medaille weg voor de neus van de Delahaye Renault. Begrijpelijk dus dat de vreugdetaferelen in het Thierry Boutsen Energy Racing niet van de lucht waren. Aan de kop van de wedstrijd moesten Philippe Steveny en Raf Vanthoor zich geen zorgen meer maken en boden ze KIA de dubbel.
Achter het leidersviertal wist Nicolas De Crem in extremis nog de 5de plaats af te snoepen van Ruben Maes, die een tweede drive-trough aangesmeerd kreeg. Wat later zagen we Jean-Jacques Smits voor Arnaud Gomez eindigen. Aan de zijde van Michael Schmetz wist Gomez de klasse S2 te winnen voor Armand Fumal-Maxime Soulet en een uitstekend presterende Gregory Servais-Loïc Fontaine,
In T3 wisten Eric Qvick en Frederic Jonckheere hun BMW voor de SEAT van Pierre-Yves Rosoux en Christophe Geoffroy te plaatsen. Als derde zagen we de M3 van Stanny Linnertz en Hakim Ouasimmi eindigen. In T2 was het na een fel bevochten duel met Bernard Andre en Gerard Arbaud (Honda) de beurt aan Michel ¨Plennevaux en Guy Katsers terwijl het derde schavotje van het podium voor Laurent Culot en Philippe Boneel (Renault Clio) was.
Klassement: 1. Steveny-Dockerill (KIA Pro Cee'ed Silhouette) 61 ronden in 1h30.45.607 ; 2. Vanthoor-Van Hooydonk (KIA Pro Cee'd Silhouette) op 11.580 ; 3. Derlot-Samon (Mazda RX8 Silhouette) op 24.549 ; 4. Bouvy-Kelders (Renault Mégane) op 25.348 ; 5. De Crem-Schroyen (Audi A4 Silhouette) op 34.700 ; 6. Vanbellingen-Maes (BMW M3 Silhouette) op 35.614 ; 7. Smits-Cleynhens-Thiry (Jaguar X-Type Silhouette) op 1.07.007 ; 8. Schmetz-Gomez (Touring Cup) op 1 ronde, 1ste in S2 ; 9. Fumal-Soulet (Touring Cup) ; 10. Servais-Fontaine (Touring Cup) ; 11. Latinne-Radermecker (Touring Cup) ; 12. Qvick-Jonckheere (BMW M3), 1ste in T3 ; 13. Rosoux-Geoffroy (SEAT Leon) op 3 ronden ; 14. Linnertz-Ouassimi (BMW M3) ; 15. Den Boer-Rijnbeek (BMW 120d)... 20. Plennevaux-Katsers (Alfa Romeo 156) op 4 ronden, 1ste in T2 ; enz.