“Honda e Prototype” heet het conceptmodel in Genève dat voorafgaat aan de elektrische Honda-stadsauto die eind dit jaar op de markt moet komen. De retrostijl zou ook terugkeren op het definitieve productiemodel. Onderhuids huist een nieuw platform voor elektrische aandrijflijnen dat compacte afmetingen met een lange wielbasis combineert. Op die manier moet er achteraan comfortabel plaats zijn voor twee passagiers.
Geconnecteerd
De nieuwe elektrische stadsauto krijgt twee grote horizontale schermen “voor heel wat apps en intelligente diensten”, zegt Honda. Het conceptmodel heeft ook achteruitrijcamera’s in plaats van spiegels.
Achterwielaandrijving
De elektromotor zit op de achteras, onder de kofferbodem. Dat maakt van de elektrische Honda een levendige achterwielaandrijver, maar heeft wellicht ook een invloed op de kofferruimte. Al willen de Japanners over dat laatste nog niets kwijt. Wel spreekt Honda over een rijbereik van meer dan 200 kilometer volgens de WLTP-cyclus en een mogelijkheid tot snelladen, om zo 80 procent rijbereik te ‘tanken’ in 30 minuten.