Jawel, Dacia. Het Renault-dochtermerk met Roemeense wortels heeft beslist om zijn visuele identiteit te moderniseren. Dat gaat gepaard met een nieuw logo, maar ook een nieuw embleem, dat een centraal element moet worden van die vernieuwde identiteit.
Die laatste is bewust minimalistisch gehouden en beperkt zich tot het bij elkaar brengen van de letters D en C “om de zuinige en slimme inborst visueel uit te drukken”. Het moet ook “van bij de eerste aanblik robuustheid en stabiliteit uitstralen”, zoals je ongetwijfeld al had gemerkt…
Natuur
De nieuwe identiteit van Dacia gebruikt kakigroen. Ook dat is uiteraard geen toevallige keuze, want deze kleur verwijst naar een verbondenheid met de natuur, “een sterk oriëntatiepunt voor onze klanten en een territorium waar onze Dacia-modellen hun capaciteiten ten volle kunnen ontplooien, zoals bijvoorbeeld onze iconische Duster”.
Geleidelijke uitrol
De nieuwe merkidentiteit wordt vanaf deze maand via diverse communicatiekanalen van Dacia uitgerold. De verkooppunten van het merk zullen vanaf begin 2022 overstappen op de nieuwe identiteit. Het nieuwe merklogo zal echter pas in het tweede semester van 2022 op de auto’s zelf opduiken.?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: