Vijf jaar na zijn marktintroductie is het tijd voor een facelift van de eerste SUV van het nieuwe DS-tijdperk halverwege zijn carrière. Op stilistisch vlak zijn de grootste nieuwigheden te vinden ter hoogte van de voorbumper. Hij krijgt een nieuwe lichtsignatuur à la DS 4 en een hertekende grille. Ook de achterlichten worden wat verfijnder.
Nieuwe interface
Het interieur krijgt dan weer vooral nieuwe technologieën. Zoals de twee 12 duim grote schermen die een centrale plaats innemen op het dashboard. Er is ook een nieuwe, meer personaliseerbare interface in de plaats van de tellerpartij. Deze upgrade gaat ook gepaard met nieuwe kleuren en velgen. Maar ook een nieuwe uitvoering!
DS Performance!
De Franse SUV krijgt nu ook de krachtige 360 pk sterke plug-in hydride aandrijflijn van zijn grote broer, de DS 9! Hij wordt geleverd met enkele specifieke details onder de noemer van 'DS Performance', en ook met imposante 21-inch velgen. Zijn chassis is met 15 mm verlaagd, zijn spoorbreedte is vooraan met 24 mm en achteraan met 10 mm gegroeid, terwijl de diameter van de remschijven 380 mm bedraagt! De aandrijving bestaat uit een 200pk sterke viercilinder en twee elektromotoren, één per as: 110pk voor en 112pk achter. Door al die paarden de sporen te geven, sprint de Franse auto vanuit stilstand naar 100 km/u in 5,6 seconden!
Plug-in hybride en diesel
Onder de motorkap zijn nog twee andere beschikbare aandrijvingen om uit te kiezen, waaronder twee plug-in hybrides met 225 of 300 pk. Alle plug-in varianten zijn uitgerust met een batterij met een vermogen van 14.2 kWh die een 100% elektrisch rijbereik tot 65 km biedt. De batterij kan in twee uur worden opgeladen met de ingebouwde 7,4 kW lader. De 130 pk sterke dieselmotor is nog steeds leverbaar.
De besteltabellen voor deze facelift gaan deze zomer open en de eerste leveringen zijn gepland voor september 2022.