De nieuwe Multistrada moet klanten binnenrijven die al jaren aan andere merken verbonden zijn. Om te kunnen overleven moeten de constructeurs kunnen niet anders dan hun gamma uitbreiden. Dat is een van de redenen achter dit vier-in-een model van Ducati. Dankzij een gesofistikeerde technologie biedt dit model vier rijinstelling aan: Sport, Touring, Urban en Enduro. En dat via een eenvoudige druk op de knop.

Elektronica

De elektronica aan boord van deze machine past het vermogen, het koppel, de ophanging en de tractiecontrole aan. Om te vermijden dat de klant te snel op onderhoud moet heeft Ducati zich grondig over de Testastretta motor gebogen. Het resultaat zijn tot 24.000 kilometer lange onderhoudsvrije periodes .  Dankzij het gebruik van nieuwe metalen en een beter temperatuurbeheer van de Testastretta motor kon het aantal kilometers tussen elk onderhoud verdubbelen worden.

April

De Multistrada 1200 zou vanaf april 2010 bij de Ducati dealers moeten staan. Hij weegt 189 kilo en krijgt een ABS systeem in optie. De S versie wordt standaard met ABS uitgerust en krijgt een elektronisch regelbare ophanging van Öhlins. De MTS 1200 S is beschikbaar in een Sport Edition versie met carbon onderdelen of in een Touring Edition met koffers, verwarmde handvaten en een centrale motorsteun.