Het Duitse autoverhuurbedrijf Nextmove heeft een bestelling van bijna 100 auto’s bij Tesla geannuleerd. De bestelling was goed voor bijna 5 miljoen euro. De reden? Kwaliteitsproblemen met de nieuwe Model 3.
De eerste 15 voertuigen die Nextmove afgelopen lente in ontvangst kreeg, bleken niet te voldoen aan de verwachtingen van het verhuurbedrijf. De Duitsers klaagden onder meer over fouten in de lak, defecten in de elektrische kabels, krassen op het dashboard en condensvorming in de lichtblokken. De 85 exemplaren die Nextmove nog moest krijgen, heeft het geannuleerd.
Tesla heeft intussen aangekondigd dat het werkt aan een oplossing voor de problemen. “We denken dat de beslissing van de klant om de rest van zijn bestelling niet in ontvangst te nemen, niet volledig te wijten is aan kwaliteitsproblemen, maar grotendeels beïnvloed werd door frustratie vanwege een ongerelateerd dispuut eerder dit jaar”. Tesla laat ook weten dat elke klant die niet tevreden is met zijn auto “die kan teruggeven en zijn geld volledig terug krijgt tot zeven dagen na de aankoop”.