De vorige versie van VROOM.be had heel wat kilometers op de teller. Daarom hebben we het anders en beter aangepakt. Of je nu gewoon op zoek bent naar het laatste autonieuws, advies voor de aankoop van je volgende auto of nog even een rijtest wil lezen voor je naar de dealer stapt: jij wil vooral snel je weg vinden. Idem voor de zoekertjes: een auto kopen of verkopen wil je in enkele klikken kunnen doen, of je nu een particulier of een professionele handelaar bent. En of je dat nu van achter je laptop doet, of op je smartphone of tablet.
Snel wegwijs
VROOM.be bezoek je nu dus even makkelijk draagbaar als achter je bureau. De structuur van de site zit ook eenvoudiger in elkaar. Bovenaan kan je meteen in de zoekertjes duiken. Meteen daaronder zie je de meest recente rijtests van onze Vroom-experts. Die geven elke geteste auto voortaan een score op vijf punten. Nog daaronder vind je het meest recente autonieuws dat de redactie voor je bij elkaar zocht. Het aantal categorieën in het nieuwsgedeelte van de site hebben we aanzienlijk gereduceerd. Onze motortests en de motorzoekertjes? Die vind je niet meer terug. Wij focussen nu alleen nog op onze specialiteit, auto’s, en zijn voortaan dus een volledige auto-adviessite.
De zoekertjes
De pagina’s met autozoekertjes kregen een grondige opfrisbeurt: ze worden voortaan visueel op tegels weergegeven in plaats van in een lijst. De reactietijd van de site ging er aanzienlijk op vooruit, waardoor je nu veel sneller de resultaten van je zoekopdracht ziet. Op elk moment kan je je zoekopdracht verfijnen via het filtermenu bovenaan. Heb je die extra optie in het filtermenu gezien? Dat klopt: je kunt nu ook naar nieuwe auto’s zoeken. Zelf een zoekertje ingeven? Dat doe je nu op één overzichtelijke pagina. Met het chassisnummer gebeurt dat trouwens bliksemsnel en verhogen we de veiligheid van de bezoekers op onze site.
De tests
Elke auto die de redactie van VROOM.be test, wordt gequoteerd op acht criteria. Op basis daarvan berekenen we de gemiddelde score. Zelf je score geven aan de auto? Dat kan ook. In enkele klikken kan je je mening achterlaten. Dankzij de experts van de Vroom-redactie weet je daardoor hoe een auto rijdt, dankzij de lezersreviews hoe het is om die auto te bezitten.
Het nieuws
Het menu aan de linkerkant op de vorige versie van de website hebben we drastisch ingeperkt. Je vindt het nu bovenaan de site, en het wordt alleen nog onderverdeeld in “video”, “spyshot” en “advies”. De rest van het nieuws vind je dus onder dezelfde noemer. Ook het bloggedeelte, waar je heel wat leuk en lichter automateriaal vindt, deelden we op dezelfde manier in.
Mijn VROOM.be
Die laatste knop, “Aanmelden”? Dat doe je via je Facebook-, Google- of VROOM.be-account en brengt je naar “Mijn VROOM.be”. Hier komen je favoriete zoekertjes terecht, heb je toegang tot je geplaatste zoekertjes en kan je je aanmelden voor onze dagelijkse of wekelijkse nieuwsbrief. De knop “Favorieten” met het hartje, die je bovenaan elke pagina ziet, brengt je trouwens rechtstreeks naar je account.
Tot slot…
… gaven we het VROOM.be-logo een update. Met “Explore. Choose. Drive.” vatten we samen wat je op onze website kunt doen. Die website ziet er dankzij de nieuwe layout een pak moderner uit, en dankzij een beperkter kleurenpalet een pak frisser. Voortaan geen rood, groen, paars of geel meer, maar een smaakvolle combinatie van blauw, wit en grijs. We zijn er dus behoorlijk fier op, maar willen uiteraard graag ook jouw mening weten. Wat vind je ervan? Werkt er iets niet zoals je verwacht? Heb je een fout ontdekt? Laat het ons weten op [email protected].
VROOM.be ontstond in 1998 en is vandaag uitgegroeid tot een autoplatform dat autonieuws, -tests en –advies combineert met een populair zoekertjesgedeelte voor tweedehandsauto’s. Elke dag passeren er maar liefst 45.722 bezoekers van jullie over onze vloer, en schrijven jullie in totaal 145.196 pageviews op jullie actief.
Jullie vinden op heel wat manieren je weg naar onze site: rechtstreeks, via de dagelijkse nieuwsbrief die naar meer dan 250.000 adressen wordt verstuurd, of via de Facebookpagina met meer dan 21.000 volgers. Of via de websites van Het Nieuwsblad, De Standaard, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg natuurlijk, die samen met VROOM.be eigendom zijn van Mediahuis, een van de grootste mediabedrijven van ons land. Heb je trouwens onze pagina’s op Twitter en Instagram al gezien?