20201028213215jaguare-pace.jpg

De Jaguar E-Pace ondergaat een kleine facelift omdat hij halverwege zijn carrière is gekomen. De grootste wijzigingen zijn te zien aan de bumpers voor- en achteraan en in de lichtblokken, die een nieuw design krijgen.

20201028213352jaguare-pace.jpg

De nieuwe lichtsignaturen sluiten namelijk aan bij wat we recent al zagen op de opgefriste XF en XE. Daarnaast krijgt de E-Pace een nieuwe instapmotor in de vorm van een 160 pk sterke 1.5-turbodriecilinder op benzine die de voorwielen aandrijft via een automaat met acht verhoudingen.

20201028213217jaguare-pace.jpg

Op benzine is de E-Pace verder met drie 2.0-turboviercilinders te krijgen (200, 250 en 300 pk), die telkens de vier wielen aandrijven via een negentrapsautomaat. Op diesel is er keuze uit 2 tweeliters (165 of 204 pk). De basisversie is er met een manuele versnellingsbak en voorwielaandrijving of een automaat en 4x4. Die laatste twee zaken zijn standaard op de 204 pk-versie.

Hightech

Verder krijgt de compacte SUV Jaguars nieuwste infotainmentsysteem “PiviPro” met een aanraakscherm van liefst 11,4 duim en een digitaal instrumentenbord. Je smartphone opladen kan via een draadloos systeem met een vermogen van 15 Watt.

20201028213353jaguare-pace.jpg

Tot slot is er nog de nieuwe plug-inhybride motorversie, die we al kennen uit de Land Rover Discovery Sport en Range Rover Evoque. Die combineert een tot 200 pk opgevoerde versie van de driecilinder met een elektromotor van 109 pk, goed voor in totaal…309 pk. De CO2-uitstoot ligt onder de magische grens van de 50 g/km (44 g/km) zodat hij in aanmerking komt voor een hoge fiscale aftrekbaarheid voor ondernemingen.

20201028213216jaguare-pace.jpg

De vernieuwde E-Pace kost minstens 39.500 euro en kan vanaf nu worden besteld.