François Piette

16 FEB 2010

Fiat past Bravo lichtjes aan

Voor het salon van Genève ondergaat de Fiat Bravo een kleine schoonheidskuur en pakt Fiat de techniek aan. Hierdoor zakt de CO2-uitstoot onder de 115 g/km en geniet de Bravo van een overheidskorting van drie procent op de aankoopprijs.

Uiterlijk

De Bravo krijgt een nieuw radiatorrooster en profiteert van kleine verbeteringen zoals de deurgrepen en achteruitkijkspiegels die nu bij elke versie gespoten zijn in de kleur van het koetswerk. Verder zien we nog nieuwe lichten en richtingaanwijzers. Het interieur van de Active- en Dynamic- instapversies wordt opgewaardeerd met nieuwe materialen en andere kleuren.

Techniek

Als diesel wordt de Bravo aangedreven door de vertrouwde 1.6 MJet met 90, 105 of 120 pk. In deze laatste versie wordt hij gekoppeld aan de gerobotiseerde MTA-versnellingsbak. De versie met 90 pk duikt nu onder de grens van 115 g CO2/km en heeft dus recht op een overheidskorting van drie procent op de aankoopprijs. De benzinemotoren leveren 90, 150 en 163 pk.
Een minpunt van de Bravo was het droge onderstel. Fiat stelde het anders af en monteerde achteraan hydro-elastische schokdempers. Oneffenheden in de weg worden zo beter weggewerkt. Ook de stuurinrichting werd anders afgesteld. Nieuwe parameters maken het stuurgevoel minder kunstmatig.

 

Advertentie
Advertentie
Advertentie