Begin
dit jaar kondigde Fisker aan dat zijn eerste model een SUV wordt, de Ocean.
Het merk liet weten al in 2022 met de productie te willen beginnen, maar dat is
heel snel voor een start-up die aan zijn eerste auto toe is – als we even
abstractie maken van de gefaalde Karma uit de jaren 2000. In een gelekt rapport
van Fisker voor zijn investeerders blijkt nu hoe het kan dat de constructeur zo
snel met zijn EV klaar wil zijn: het zou het MEB-platform van de VW-groep
willen gebruiken.
De aangekondigde specificaties van Fisker (rijbereik van 400 à 500 kilometer, twee- of vierwielaandrijving, een batterij van ruwweg 80 kWh) komen overeen met wat VW heeft aangekondigd voor de ongeveer even grote elektrische SUV ID.4. Alleen de beloofde topversie, die in slechts 2,9 tellen van 0 naar 100 km/u zou sprinten, lijkt niet direct haalbaar op MEB, dat voorlopig niet meer dan 306 pk te bieden heeft. Misschien komt die versie er helemaal niet, ofwel weet Fisker meer over de toekomst van MEB dan wij…
De aangekondigde specificaties van Fisker (rijbereik van 400 à 500 kilometer, twee- of vierwielaandrijving, een batterij van ruwweg 80 kWh) komen overeen met wat VW heeft aangekondigd voor de ongeveer even grote elektrische SUV ID.4. Alleen de beloofde topversie, die in slechts 2,9 tellen van 0 naar 100 km/u zou sprinten, lijkt niet direct haalbaar op MEB, dat voorlopig niet meer dan 306 pk te bieden heeft. Misschien komt die versie er helemaal niet, ofwel weet Fisker meer over de toekomst van MEB dan wij…