Het is de logica zelve dat deze E-Tourneo Custom de technische basis overneemt van zijn tweelingbroer, de e-Transit. Hij krijgt dus een batterij met een capaciteit van 74 kWh die één enkele motor met een vermogen van 160 kW van stroom voorziet. Dankzij zijn oplaadvermogen van 125 kW kan hij van 15% naar 80% bijladen in een veertigtal minuten.


Moduleerbaar en comfortabel!

Binnenin biedt de Tourneo Custom tot 8 zetels verdeeld over drie rijen. In tegenstelling tot in de VW ID. Buzz staan alle zetels op de tweede en derde rij op rails, waardoor je makkelijk op de derde rij geraakt. En de oriëntatie van de zetels is daarbij niet van belang voor het comfort, dankzij een nieuwe onafhankelijke ophanging achteraan, die nu standaard is op het hele gamma. De lancering op de Europese markt is voorzien voor midden 2023…


Ook met PHEV en diesel

Ford brengt niet enkel een 100% elektrische versie van zijn Tourneo Custom op de markt. Ook de rest van het gamma wordt vernieuwd! De minibus zal dus ook verkrijgbaar zijn met een plug-in hybride aandrijving met een batterijpakket van 11,8 kWh voor een volledig elektrisch rijbereik tot 50 km. Ook dieselmotoren met een vermogen van 136, 150 en 170 pk staan op het programma, naar keuze met een handgeschakelde of automatische versnellingsbak, en je kan zelfs kiezen voor  vierwielaandrijving in combinatie met de 136 en 170 pk sterke blokken.


?