Voor wie Genesis nog niet kent: het gaat om het luxemerk van de Koreaanse Hyundai-groep. En het minste wat je kan zeggen, is dat het ambitie heeft. Genesis heeft zich immers tot doel gesteld om het succesverhaal over te doen dat Toyota iets meer dan 30 jaar geleden startte met Lexus. Om dat te doen, blijft het Genesis-gamma maar uitbreiden, met nu de nakende komst van een luxueuze sedan die G90 zal heten. Een limousine die alle nodige argumenten moet hebben om af te rekenen met het Duitse trio: de Mercedes-Benz S-Klasse, de BMW 7 Reeks en de Audi A8.

L of XL

De nieuwe G90 heeft een lengte van 5,28 meter en een wielbasis van 3,18 meter. En als dat nog niet genoeg is, kan je ook kiezen voor een lange versie van 5,47 m! De wielbasis meet in dat geval 3,37 m. Deze versie zal echter niet op het Oude Continent op de markt gebracht worden.

Gespierde mechaniek

Onder de motorkap krijgt het vlaggenschip van de Hyundai-groep een 3.500 cc benzineblok met dubbele injectie, dat 380 pk levert! Het geheel wordt gekoppeld aan een automatische achttraps versnellingsbak die al dat vermogen naar de achterwielen stuurt. Optioneel wordt de G90 geleverd met vierwielaandrijving. Wat tenslotte de dorst van deze G90 betreft, kondigt de autobouwer een gemiddeld verbruik aan van 10,7 l/100 km (voor de versie met achterwielaandrijving).

High-tech

Voor zijn limousine heeft de Koreaanse reus kosten nog moeite gespaard op het vlak van uitrusting. Op de uitrustingslijst vinden we onder andere een elektronisch gestuurde luchtvering die zelfs kan anticiperen op oneffenheden in het wegdek, achterwielsturing, vingerafdrukherkenning om de auto te starten, het automatisch dicht trekken van de portieren, ‘active noise cancelling’ binnenin, gelaagde zijruiten en een 'Chauffeur' stand voor de rembediening die de auto schokvrij tot stilstand brengt.

In eerste instantie zal de Genesis G90 in Europa enkel in Zwitserland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk verkrijgbaar zijn. De prijs werd nog niet meegedeeld.


?