Scuderia Cameron Glickenhaus, meestal gewoon Glickenhaus of SCG genoemd, is een Amerikaanse autobouwer met een focus op de motorsport. Het maakt onder andere deel uit van de weinige merken die ingeschreven zijn in de nieuwe koningsklasse van de 24 u van Le Mans met een waanzinnige hypercar waarvan ook een wegversie zou moeten volgen! Maar Glickenhaus toont blijkbaar niet enkel interesse in uithoudingsraces. Het merk heeft net een waterstofversie van zijn Boot voorgesteld, die moet schitteren tijdens de beroemde Baja 1000.
Waterstof voor 1.000 km!
SCG is niet aan zijn proefstuk toe op het vlak van offroaders. De extravagante Mini Boot maakte vorig jaar zijn première op de sociale media. Het grote nieuws is zijn immense waterstofreservoir. Volgens de autobouwer zou hij daarmee bijna 1.000 km moeten kunnen afleggen zonder te tanken! En zoals gewoonlijk heeft Glickenhaus meteen ook aangekondigd dat het een versie zal bouwen die gehomologeerd is voor gebruik op de Amerikaanse wegen.
Hybride of waterstof?
Krijgt Audi en zijn RS Q e-tron concurrentie in de categorie van de ecologische rally-raid wagens?Terwijl de Duitser al deelnam aan de Dakar-rally en er een plaatsje wist te veroveren in de geschiedenisboeken, zit de Amerikaan nog in het 3D-stadium. Er wordt trouwens geen enkele informatie over zijn rijbereik gecommuniceerd. Dus wat denk je? Ligt de toekomst van het offroad rijden eerder in batterij-aangedreven modellen of in waterstof?