Het GTS-label keert terug naar de Porsche 911 via wel 5 verschillende versies: de GTS Coupé en GTS Cabriolet die enkel de achterwielen aandrijven, en de Carrera 4 GTS, eveneens als Coupé en Cabriolet, en Targa 4 GTS, die allemaal vierwielaandrijvers zijn. De zescilinderboxer wint 30 pk in vergelijking met de Carrera S en de vorige GTS zodat hij piekt op 480 pk.
Sterkere prestaties
Met dat extra vermogen komen ook betere prestaties: 0 naar 100 km/u duurt voortaan nog 3,3 seconden voor de 911 Carrera 4 GTS Coupé uitgerust met de befaamde PDK-versnellingsbak. Voor puristen blijft de manuele zevenversnellingsbak beschikbaar. De pook daarvan is met 10 millimeter ingekort voor sneller schakelen. Ook de remmen zijn verbeterd. Ze zijn gewoon geleend bij de Turbo, net zoals de ophanging, trouwens. Die laatste is echter wel herwerkt om beter aan te sluiten bij het DNA van de GTS.
Subtiele maar efficiënte aanpassingen
Zoals steeds bij de GTS blijven de uiterlijke wijzigingen in zwartglanzende afwerking discreet, maar voegen ze toch net genoeg extra agressie toe aan het ontwerp. In het interieur is de geluiddemping verminderd om wat gewicht te winnen, maar vooral om nog meer van de motorklank te kunnen genieten. Porsche biedt als optie nog het pack Lightweight Design aan, dat nog eens 25 kilo bespaart. Het bestaat uit kuipstoelen in kunststof versterkt met koolstofvezel, dunnere achter- en zijruiten en een lichtere batterij.
Geen cadeau…
Voor de meest geconnecteerde klanten heeft Porsche zijn multimediasysteem verbeterd om het gebruiksgemak te vergroten. De spraaksturing wordt voortaan geactiveerd door gewoon “Hey Porsche” te zeggen en zowel Android Auto als Apple CarPlay zijn beschikbaar. Wie een van de 5 nieuwe “Gran Turismo Sport”-versies van de nieuwe 911 in huis wil halen, moet echter wel heel diep in de buidel tasten. De prijzen beginnen namelijk bij 144.631 euro…