Hoewel hij op onze markten helemaal miskend wordt, heeft de CR-V veel kwaliteiten. Honda behoudt het vertrouwen in zijn product en presenteert op het salon van Parijs de vierde generatie. Esthetisch wordt de auto niet echt door elkaar geschud.
Kleiner
De afmetingen krimpen een beetje maar volgens Honda compromitteert dat geenszins de ruimte. Integendeel, het koffervolume wordt zelfs groter: van 589 tot 1.669 liter. En voor een vlotte toegang plaatst Honda een elektrisch aangedreven kofferklep. Nog in het interieur werd de rijpositie herzien zodat je zit zoals in een berline.
Minder gulzig
De CR-V is beter gestroomlijnd en wordt bij de lancering aangeboden met slechts twee motoren: de tweeliter benzine met 155 paarden of de 2.2 diesel met 150 pk. De eerste motor is beschikbaar met voorwielaandrijving, terwijl de diesel alleen gekoppeld wordt aan een integrale transmissie (4x4). Het weggedrag werd dusdanig verzorgd dat de CR-V zou moeten rijden als een berline.
Tot slot vermelden we de CO2-uitstoot, die zakt tot 149 g/km voor de diesel en 173 g/km voor de benzine. Lagere maar nog altijd hoge waarden.