Met zijn design dat ervoor zorgt dat hij de lucht doorklieft, beschikt de Hyundai Ioniq 6 over een flatterende luchtweerstandscoëfficiënt van amper 0,21. Daarmee evenaart hij nog niet 's werelds meest aerodynamische productieauto, maar het helpt hem wel een bijzonder laag brandstofverbruik te halen. Enkele maanden voor zijn marktlancering heeft het nieuwe vlaggenschip van de elektrische Ioniq-familie van Hyundai zijn officiële WLTP-certificering op zak.

13,9 kWh

In het beste geval, dus met de 'Standard' batterij (53,0 kWh), tweewielaandrijving en ‘kleine’ 18-duims velgen, kan de Koreaanse auto een WLTP-verbruik voorleggen van slechts 13,9 kWh/100 km. Dit geeft hem een officieel rijbereik van 429 km.

Van 519 tot...

Maar de Ioniq 6 komt ook op de markt met een grotere batterij, die een capaciteit heeft van 77,4 kWh. Deze 'Long Range' versie kan een aanzienlijk grotere afstand afleggen tussen twee oplaadbeurten.

In het 'slechtste' geval, met vierwielaandrijving en grote 20-duims velgen, heeft hij een WLTP-rijbereik van 519 km met een officieel gemiddeld stroomverbruik van 16,9 kWh/100km.

... 614 km!

Met dit grote batterijpakket kan de Koreaanse auto in zijn tweewielaangedreven versie en met 18 duim grote toch veel verder komen. Zijn gemiddelde WLTP-verbruik bedraagt dan 14,3 kWh/100km en zijn officiële rijbereik 614 km. Genoeg om te wedijveren met de beste elektrische berlines op de markt.