De Belgen houden van de Tucson ! Dat is in elk geval wat we kunnen afleiden uit de cijfers van Febiac! Drie jaar aan een stuk was hij de meest verkochte SUV in België, op het einde van zijn vijfde levensjaar staat hij op een waardige derde plaats! De tijd van een verjongingskuur is nu wel aangebroken.

Krachtiger

Aan de benzinemotoren verandert niets (2.0i van 141 pk en 2.7 V6 van 175 ch), de 2 liter dieselmotor werd wel herzien en is nu goed voor 150 pk en 305 Nm koppel tussen 1.800 en 2.500 tr/min. De fiscaal voordelige versie van 136 pk blijft wel beschikbaar. Het goede nieuws is dat de extra pk’s geen invloed hebben op het budget.

We geven nog even mee dat de motor standaard aan een handgeschakelde of automatische versnellingsbak met 6 versnellingen gekoppeld is, maar enkel voor de versies met voorwielaandrijving. De Tucson is wel degelijk met twee of vierwielaandrijving te verkrijgen, maar 75% van de klanten kiezen voor de versie met voorwielaandrijving.

Details

Enkel de Comfort en Lounge versies worden 500 € duurder. Dit komt omdat vanaf nu het ESP systeem deel uitmaakt van de standaarduitrusting.  

De nieuwe Tucson krijgt getinte koplampen, een nieuwe omlijsting in chroom rond het radiatorrooster en kofferdeksel, en nieuwe velgen. Geen radicale gedaanteverandering dus, maar uiteindelijk hoefde dat ook niet.

Ook binnenin blijven de wijzigingen beperkt. Wel is er een nieuwe stof voor de zetelbekleding en zien de bedieningsknoppen er kwalitatief beter uit. De thermometer voor de watertemperatuur werd vervangen door een waarschuwingslampje, en hij krijgt ook een nieuwe CD radio met bijkomende ingang. Dus ook hier geen revolutie.

Weldra

De nieuwe Hyundai Tucson zal vanaf 1 september beschikbaar zijn, en vanaf die datum zijn ook drie nieuwe koetswerkkleuren beschikbaar: Dark Bronze, Metallic Grey en Iron Blue.