Nadat Hyundai eerder al zijn nieuwe ‘halfsportieve’ logo N-Line had geïntroduceerd op de i30, rolt het deze dynamische afwerking ook uit naar de SUV Tucson. Uiterlijk onderscheidt die zich vooral door hertekende bumpers en een donker radiatorrooster met honingraatmotief. Donkere 19-duimvelgen en een zwartglanzende afwerking op de buitenspiegels en de achterdiffuser versterken de sportieve look nog, net zoals de koplampen met zwarte rand.
In het interieur staan uiteraard sportstoelen, gesierd met een N-logo en rode stiknaden. Die laatste zijn ook terug te vinden op het stuurwiel. Om het sportieve karakter van de binnenruimte af te maken, krijgt de N-Line verder nog aluminium pedalen en een N-versnellingspook met rode stiknaden.
Technische aanpassingen
Om zijn Tucson N-Line dynamischer te maken heeft Hyundai ook gesleuteld aan de ijking van de stuurbekrachtiging en aan de ophanging. De veren zijn bijvoorbeeld 5 procent stugger achteraan en 8 procent stugger vooraan. Let wel: enkel de krachtigste motorversies van de Tucson hebben recht op die technische aanpassingen.
Microhybride 1.6
Tegelijk introduceert Hyundai nog een tweede microhybride motorversie in de Tucson. Naast de 2.0 CRDi 48V-diesel wordt de microhybride technologie onder een spanning van 48 volt nu ook toegepast op de 136 pk sterke 1.6 CRDi-diesel. Op de gecorreleerde NEDC-cyclus zou dat een verbruikswinst van tot 11 procent opleveren. En op deze manier wordt de technologie ook minder duur dan in de 2.0 CRDi met 185 pk.