Een win-winsituatie voor Hyundai en Jesco: de rijvaardigheidsschool beschikt permanent over twaalf wagens op zijn oefenterrein, terwijl Hyundai heel wat visibiliteit krijgt. Het Zuid-Koreaanse merk bevestigt ook dat het veel belang hecht aan veiligheid. Zo was Hyundai in 2007 de eerste om bij de compacte middenklassers ESP standaard te leveren op de eerste generatie i30.

Dankzij de samenwerking met Hyundai beschikt Jesco over een vloot die varieert van een i10 over een i30 en een i40 tot zelfs een Veloster en een Genesis. Via de verschillende cursussen van Jesco krijgen ruim 4.000 mensen per jaar de kans om Hyundai te ontdekken. Gezien de hoge conversieratio tussen testritten en aankoop, betekent dit voor Hyundai een belangrijk potentieel. Ook de uitstekende visibiliteit van Jesco door de ligging langs de A12, is een belangrijk pluspunt voor de constructeur.

In het kader van deze samenwerking biedt Hyundai ook enkele voordelen voor zijn klanten. Zo geniet elke Hyundai-klant van een korting van 10 procent op alle opleidingen van Jesco. Op de basiscursus (die verplicht is voor je een volgende cursus mag volgen) heeft elke Hyundai-rijder zelfs 15 procent korting.

Hyundai plant ook een actie op zijn twee sportiefste modellen. Bij aankoop van een nieuwe Veloster krijgt de klant gratis een basisstage meegeleverd, en de klant die z’n handtekening zet onder de bestelbon van een nieuwe Genesis krijgt zelfs een circuitstage cadeau.

Hyundai profileert zich meer en meer als een merk dat de rijkwaliteit van zijn modellen hoog in het vaandel draagt. Het merk vindt het belangrijk om de rijeigenschappen af te stemmen op de Europese leest, getuige ook een investering van 5,5 miljoen euro in de bouw van een nieuw testcentrum naast de bekende Nürburgring in Duitsland.