Na de Grenadier Quartermaster, die officieel voorgesteld werd in juli, toont Ineos nu al een nieuw model, de Fusilier. Die is korter en lager dan de Grenadier, maar krijgt wel dezelfde robuuste en ‘utilitaire’ styling van zijn grote broer. De autobouwer besteedde extra aandacht aan de aerodynamica, met onder andere een actief radiatorrooster dat kan openen of sluiten om ofwel meer koeling te bieden als dat nodig is ofwel de luchtweerstand te verkleinen. Wat hij niet overneemt van zijn grote broer, zijn diens verbrandingsmotoren...
Ineos EV en PHEV
Ineos biedt twee versies van zijn Fusilier: een 100 % elektrische en een plug-in hybride. De kleine verbrandingsmotor zal echter enkel dienstdoen als generator om de ‘grote’ batterij te voeden tijdens het rijden. Jammer genoeg weten we op dit moment nog niet veel meer daarover. Wat we wel al weten, is dat de Fusilier niet in Frankrijk gebouwd zal worden, zoals het geval is voor de Grenadier, maar wel bij Magna in het Oostenrijkse Graz.
Meer info in de herfst
De Fusilier staat op een ‘skateboard-platform’ dat op maat gemaakt werd door Ineos en dus verschilt van het onderstel van de Grenadier. De bodemstructuur en een deel van het koetswerk zullen uit staal vervaardigd worden, terwijl de deuren van aluminium zullen zijn. Ineos laat weten dat de Fusilier ondanks de aanwezigheid van de batterijen lichter zal zijn dan de Grenadier, die meer dan 2,6 ton op de weegschaal zet. De autobouwer komt in de herfst met meer informatie over zowel de aandrijvingen als de officiële lanceringsdatum.