Infiniti wil tegen 2021 zijn gamma elektrificeren. Daarom toont de constructeur, die deel uitmaakt van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi, een nieuw conceptmodel in Parijs: de Project Black S. Die wil “de manier onderzoeken waarop de dual hybrid powertrain-technologie uit de Formule 1 in een productiewagen kan worden gebruikt”, aldus de Japanse constructeur.

Warmte en remmen

Onder de kap van de Project Black S zit Infiniti’s 3.0 V6 biturbo, gekoppeld aan een KERS-achtig energierecuperatiesysteem. De aandrijflijn van het prototype gebruikt drie motoren/generators: een “kinetische” om de kinetische energie van de remmen op te vangen, en twee op basis van warmte, die de thermische energie van de uitlaatgassen gebruikt (via de twee turbo’s). Daardoor kan de auto elektrisch vermogen opwerken bij het remmen en het accelereren.

563 pk

Die elektriciteit wordt gebruikt om de prestaties te boosten. De V6 ziet zijn vermogen daardoor stijgen van 400 naar 563 pk. Volgens Infiniti moet het conceptmodel op basis van de Q60 coupé 100 km/u halen in minder dan 4 seconden.