Vierwielaandrijving

Over de F-Type R AWD las je al eerder, maar de V6 S wordt ook beschikbaar met deze transmissie. Jaguar belooft dat het karakter van achterwielaandrijving behouden blijft: de voorwielen worden alleen aangedreven als de achtertrein verzadigd geraakt. De vierwielaandrijving werd trouwens intern ontwikkeld. De integratie vergde enkele aanpassingen, zoals een bollere motorkap en nieuwe luchtinlaten.

Handgeschakelde versnellingsbak

Eén van de grootste nieuwigheden is dat de zescilinders (F-Type en F-Type S) met achterwielaandrijving beschikbaar worden met een versnellingsbak die specifiek ontwikkeld werd voor dit model. Volgens Jaguar schakelt die heel vlot, werd het motorgeluid herwerkt en zijn de pedalen ideaal om de tip-hieltechniek toe te passen. Jammer van het hogere verbruik en de mindere prestaties, maar we kunnen niet wachten om achter het stuur te kruipen van deze bolide en de pedalen te bespelen …

F-Type R Cabriolet

Het was te verwachten: na de komst van de F-Type R Coupé volgt de R Cabriolet. De V8 S Cabriolet met 495 pk ruimt plaats voor de R Cabriolet met een V8 van 550 pk en 680 Nm koppel. Jaguar belooft een topsnelheid van 300 km/u en een spurt van 0 tot 100 km/u in 4,1 seconden, dezelfde prestaties als de coupé dus.

Pack Sport Design

Voor wie niet tevreden is over het uiterlijk van de F-Type (kan dat?), is optioneel en sportpakket beschikbaar met specifieke splitter, zijschorten, diffuser en (op de Coupé) vaste achterspoiler.    

Elektronica en multimedia

De herverdeling van de remkracht in bochten is voortaan standaard op alle modellen, net als een elektrisch bekrachtigd stuurwiel. Laten we hopen dat die laatste een natuurlijke feedback behoudt, maar Jaguar prijst alvast de vermindering van de CO2-uitstoot met 4 g/km.

De instrumenten kregen een nieuw design, terwijl het multimediasysteem eindelijk herzien werd. Jaguar belooft een snellere gps en een app op de smartphone waarmee je de auto vanop afstand kunt starten.