Door gunstig gebruik te maken van de basis van de beproefde ZX-6R zal de cilinderinhoud voor het model 2013 opgetrokken worden tot 636 cc. Hij zal doeltreffender worden bij alle regimes, wat een dagelijks gebruik alleen maar ten goede zal komen en toelaten om in alle omstandigheden van deze Ninja te genieten. Nooit zal een supersport van Kawasaki van dit kaliber zo goed uitgerust worden. Hij zal uitgerust worden met het KTRC anti-slip systeem en ABS KIBS van de elite modellen van het gamma.
Meer cc
Het vele werk dat aan de motor werd toegewijd hebben die extra cc's toegelaten. Admissie en uitlaat werden aangepast, evenals de nokkenas en de kleppen. De pistons zijn ook nieuw, en de koppeling en versnellingsbak kregen ook de nodige aandacht met een antidribble en soepelere bediening.
Meer elektronica
De nieuwe Ninja ZX-6R zit vol met de meest recente technologische evoluties van Kawasaki. Het anti-slip systeem is nog doeltreffender dan dat van de Ninja ZX-10R. De combinatie van de instellingen van de KTRC en instellingen van het vermogen maken in het totaal acht verschillende combinaties mogelijk. En et zoals op de 10R zijn de modellen met ABS voorzien van de KIBS, een intelligent anti-blokkeersysteem dat speciaal ontwikkeld werd voor de sportieve modellen.
Look
De inspiratie van het nieuwe en radicalere design van de ZX-6R komt duidelijk van de Ninja ZX-10R. De hoekige neus van deze Ninja onderstreept de agressieve lijn, evenals de grotere luchtinlaten, wat natuurlijk ook toelaat om het motorblok doeltreffender te koelen. De koplamp is ook nieuw, de knipperlichten zitten verzonken in het koetswerk en het LED achterlicht zet het sportieve karakter van de Ninja ZX-6R extra in de verf.