Sinds de verkoop van Opel aan PSA (nu Stellantis) in 2017 heeft General Motors zich grotendeels teruggetrokken uit Europa. In sommige landen worden nog Corvette- en Cadillac-modellen aan de man gebracht, maar dan eerder op beperkte schaal.
EV-only
Daar komt binnenkort misschien verandering in. Want terwijl Amerikaanse modellen met hun grote motoren en dito verbruik vroeger niet echt aangepast waren aan onze noden, ook al wat uitstootnormen betreft, ligt dat bij elektrische modellen natuurlijk anders. Dan nemen waarschijnlijk meer mensen een ‘exotische’ Amerikaan in overweging. En aangezien General motors grootse elektrische ambities heeft, zou de keuze aan elektrische Chevrolets en Cadillacs uitgebreid moeten zijn. Om nog maar te zwijgen van Corvette en Hummer.
General Motors-CEO Mary Bara kijkt er in elk geval naar uit en ziet in Europa een extra afzetmarkt voor de elektrische producten van de merken van de groep. Eerder al kondigde ze aan dat GM 7 miljard investeerde in de productie van elektrische voertuigen en wereldleider wilde worden op dat vlak. Zoals zovelen in de sector richt ze daarmee haar pijlen op Tesla, dat de elektrische auto voor velen aanvaardbaar maakte en de verkooprecords aan elkaar rijgt. Wordt vervolgd...