KTM blijft trouw aan zijn origine en presenteer in Milaan een 350cc Motorcross, verfijnt de mythische Duke en investeert in de markt van de 125 cc’s.
De 350 SX-F is een gloednieuwe motor. Van het chassis tot de motor wer allesnieuw ontworpen en KTM mocht op de immense expertise van onze landgenoot Stefan Everts rekenen. Het is wel nog niet duidelijk wanneer de verkoop van start zal gaan.
De komst van de Duke 690 R is iets concreter. Voor dit model maakte KTM gebruik van de “R” attributen van de familie: een oranje kader, een spatbord in carbon en een aangepaste ophanging. Het grote verschil zit hem vooral in de motor. De LC4 motor, die in 2007 op de markt kwam, meet nu 690cc in plaats van 654. Hij levert nu 70 pk (5 meer) voor een gewicht van 148 kg (500 gr minder). Puur rijplezier!
Het Oostenrijkse merk zet ook zijn mars verder op de markt van de baanmodellen. Dat begon met de Duke, daarna de Super, de Adventure en de RC8. Het ziet er naar uit dat het 125 cc KTM opnieuw aanspreekt, met twee typische KTM prototypes van de hand van Kiska. Een tubulair chassis, WP ophanging, Brembo remmen en, vooral, een huisgemaakt watergekoeld motorblok met vier kleppen, dubbele nokkenas en injectie. Genoeg om het “jonge volkje" te overtuigen!