Het Huracan-gamma krijgt er een nieuwe versie bij die Tecnica gedoopt wordt. Hij biedt de gulden middenweg tussen de ‘geciviliseerde’ RWD en de extreme STO. De Tecnica krijgt de motor van die laatste, maar wel een braver koetswerk. Nu ja, braver… Dat kan je natuurlijk nooit echt beweren van een Lamborghini! Achter de twee passagiers zit dus de 5,2 liter grote atmosferische V10! Hier levert hij 640 pk en 565 Nm koppel aan enkel de achterwielen. Daarmee katapulteert hij het beest vanuit stilstand naar 100 km/u in 3,2 seconden en zorgt hij voor een topsnelheid van 325 km/u!





Gemener

Ook het koetswerk krijgt een reeks aanpassingen. De downforce gaat er met 35% op vooruit in vergelijking met de RWD-versie, onder andere dankzij een vaste spoiler achteraan en een nieuw bumperdesign vooraan. Zie je ook de verluchtingssleuven in “Y”-design die de koplampen flankeren? Naast het verhogen van de downforce, zorgen ze ook voor een betere koeling van de keramische remschijven.





En groter?

Weet dat deze versie ook 6,1 cm langer is dan een RWD. Daarmee wordt de luchtweerstand met 20% teruggedrongen. Dankzij een groot aantal lichtere onderdelen weegt hij nog maar 1.379 kg. En alsof dat allemaal nog niet volstond, krijgt deze Tecnica ook nog eens meesturende achterwielen! Zijn prijs is nog niet aangekondigd, maar hun aantal loopt ongetwijfeld evenredig met het aantal aangebrachte verbeteringen op. Exorbitant is het woord dat je zoekt!


?