Land Rover geeft zijn nieuwe Defender een plug-inhybride aandrijflijn met de naam P400e. We maken slechts een paar dagen na de Jeep Wrangler 4xe met vergelijkbare technologie kennis met nog een geëlektrificeerde offroader.
Net zoals zijn rivaal baseert deze Defender zijn aandrijflijn op een 2.0-turboviercilinder op benzine. Die ontwikkelt hier 300 pk. Dankzij de elektromotor van 105 kW (143 pk) komt het geheel aan 404 pk en 640 Nm (tegenover 375 pk en 637 Nm voor de Wrangler 4xe).
De batterij die de elektromotor van de Defender voedt is bovendien iets groter dan die van zijn rivaal: 19,3 kWh in plaats van 17 kWh voor de Amerikaan.
Land Rover kondigt een gehomologeerde CO2-uitstoot aan van 74 g/km en een elektrisch rijbereik van 43 kilometer. De Defender P400e kan bovendien opladen aan een snellaadpaal (50 kW), waar hij 80 procent van zijn elektrisch bereik recupereert in 30 minuten. De interne lader van zijn kant heeft een maximumvermogen van 7 kW.
De Defender P400e sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 5,6 seconden maar behoudt desondanks zijn indrukwekkende sleepvermogen van 3.000 kilo.