De specialist van het merk, die de F1 Longtail of de Senna kan homologeren voor gebruik op de openbare weg, heeft nu een McLaren P1 aangepast. Het gaat dus niet om een nieuwe auto in het gamma van de Britse autobouwer! Maar als je het resultaat ziet, zou je kunnen denken dat dat wel het geval is.
Meer werk dan je zou denken…
Het moet gezegd dat ze het goed aanpakken bij Lanzante, door een beroep te doen op Paul Howse, de ontwerper van de gesloten P1! De ombouw van de hypercar tot cabrio bestond niet alleen uit het verwijderen van het dak. Dat bevatte immers een luchtinlaat die nodig is voor de goede werking van de aandrijflijn. De Britse specialisten bedachten daarom nieuwe luchtinlaten die ter hoogte van de hoofden van de passagiers werden geplaatst om de twee turbo's van de V8 van lucht te voorzien.
Heel subtiele wijzigingen
Lanzante heeft zijn verbeelding wel de vrije loop gelaten, door de motorafdekking zo te hertekenen dat hij meer van het blok laat zien. Het dak, zo verzekeren de Engelsen ons, is er nog steeds. Ergens verborgen voor het geval de regen komt. Het is dus een coupé/cabrio en geen speedster.
Een zeer exclusieve club
Er zijn geen wijzigingen aan de 3.8-liter twin-turbo V8 hybride, goed voor in het totaal meer dan 900 pk! Maar waarom zo'n machine opsnijden? Op verzoek van een klant natuurlijk! En hij zal niet de enige zijn die met wapperende haren in zijn P1 kan rijden, want Lanzante stelt voor om cabrioversies te maken van 5 van de 375 exemplaren van de Britse hypercar.