De Toyota-groep wil ons graag wat enthousiaster maken. Na de opwindende GT86 wil de Japanse groep ons opnieuw raken, deze keer in een andere categorie met een concept van een Lexus-coupé met achterwielaandrijving en sportieve lijnen.

Lang

Deze coupé is langer dan de GT86 (4,66 meter) en onderscheidt zich vooral door zijn radicale grille. Groter dan dit kan niet of hij zou alles verslinden. Nochtans hebben de lijnen een zekere finesse dankzij simpele trekken en subtiele rondingen. Maar de achterkant oogt nerveus. Ondanks het opvallende design kondigt Lexus een interieur aan voor vier personen.    

Ander goed nieuws is de transmissie. De Toyota-groep laat zich helemaal meeslepen door het sportieve elan. Na de CT200h met voorwielaandrijving, keert deze LF-CC terug naar de echte sportieve waarden. Het is inderdaad een achterwielaandrijver.

Hybride

Van het geluid word je wellicht niet zo enthousiast. De LF-CC levert meer dan 200 paarden, maar met een hybride aandrijflijn die bestaat uit een nieuwe verbrandingsmotor (2.5 viercilinder, speciaal ontwikkeld voor gebruik met een hybridegroep) en een elektromotor. Dat geheel zou de CO2-uitstoot onder 100 g/km moeten houden en verschijnt binnenkort onder de motorkap van andere modellen van het merk.

Nu nog hopen dat deze LF-CC snel in productie gaat.