Vloeiend en elegant… Deze conceptwagen voelt zich helemaal thuis op het Salon van Tokyo. Hij is 5,3 meter lang en vormt een geslaagde combinatie tussen sportieve pennentrekken en stijlvolle details, zoals de opvallende en erg verleidelijke lichtunits vooraan.
In het interieur gaat het feest door met afgeveerde stoelen, leder dat overal aanwezig is en het toepassen van technologische oplossingen die rechtstreeks contact zoveel als mogelijk vermijden. De bestuurder moet dus niet langer een knop indrukken om een commando door te geven. “Een klein holografische afbeelding in het midden van het dashboard geeft de zone aan waar de wagen bewegingen van je hand kan interpreteren. Op die manier kun je via handbewegingen bijvoorbeeld je radio of de airco bedienen.”
Waterstof en vierwielaandrijving
De aandrijving gebeurt op basis van waterstof en dat wil ook meteen zeggen dat deze Lexus enkel water als uitstoot heeft. Een technologie die we ook al zagen bij de Honda Clarity, Toyota Mirai en consorten. Nieuw is wel dat dit type van motor gecombineerd wordt met vierwielaandrijving: de motor stuurt zijn vermogen dus naar de achterwielen en naar de geïntegreerde motoren in de voorwielen. Dat houdt in dat elke wiel de perfecte hoeveelheid vermogen te verwerken krijgt, wat een optimale stabiliteit, wendbaarheid en efficiëntie oplevert.
En zoals elk respecterende conceptwagen anno 2015 is deze Lexus voorzien van de nodige technologie die zelfstandig rijden mogelijk maakt zoals een gesofisticeerd systeem dat het verkeer analyseert en op basis daarvan kan anticiperen en beslissingen nemen. Zo wordt de bestuurder van de taak van het rijden ontheven tot hij beslist om het stuur weer over te nemen.