Geen twijfel meer

Tot op heden sprak Lotus officieel nooit over een wegversie van dit model, maar onze fotografen betrapten een testwagen die dit gerucht bevestigt. Dit model verschilt van de raceversie, heeft de nodige straatuitrusting en werd ontdaan van gimmicks eigen aan een racewagen.

Duidelijke link

Er valt nochtans niet te klagen, want deze Elise S Cup R straatversie heeft dezelfde aerodynamische kit (voorspoiler, zijschorten, diffuser achteraan en achterspoiler) als de raceversie. Merk ook op dat het model op de foto uitgerust is met gesmede lichtmetalen 17-duimswielen, een hardtop en een achterruit van polycarbonaat. De racesfeer bleef dus behouden.

Enkele mysteries

Onze fotografen slaagden er niet in om een blik te werpen op het interieur. We weten dus nog niet of dit model uitgerust wordt met kuipzetels, een rolkooi naar FIA-normen en een verwijderbaar stuurwiel. Het klinkt in ieder geval ideaal om je schoonbroer te imponeren.

Onder de motorkap heeft de raceversie een 1,8 liter viercilinder met compressor, gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak.  Wellicht neemt de straatversie dit geheel gewoon over. De ophanging wordt natuurlijk een pak harder dan in een gewone Elise, maar zal verstelbaar zijn. Remmen en koeling werden verstevigd.