Hyundai en Kia doen het goed, en dat is voor een stuk te danken aan onze landgenoot Luc Donckerwolke. Als ‘Chief Creative Officer’ (CCO) is hij immers mee verantwoordelijk voor de designrichting van de merken van Hyundai Motor Group, waartoe ook Genesis behoort. En dat wordt hem in dank afgenomen.
Toppositie
Luc Donckerwolke, die vorig naar nog bekroond werd als ‘World Car Person of the Year’, wordt immers gepromoveerd van CCO tot President van Hyundai Motor Group. In die functie moet hij de toekomstige competitiviteit van de groep helpen verzekeren en er mee voor zorgen dat er beter ingespeeld kan worden op de economische onzekerheden in de wereld. Hij zal ook toezien op de versterking van de individuele identiteit van de drie merken, Hyundai, Kia en Genesis.
Donckerwolke is sinds 2015 aan de slag bij de designafdeling van het merk Hyundai, om in 2018 zijn huidige functie als ‘Chief Creative Officer’ te starten voor de hele groep. Daarvoor was hij voornamelijk actief binnen de Volkswagen-groep, onder andere bij Skoda, Audi, Lamborghini en Seat en tenslotte Bentley, waarbij hij enkele van de meest invloedrijke designs van de afgelopen decennia uit zijn mouw schudde.