Hij is Zweeds en wordt geleverd als bouwpakket. Toch is deze Luvly 0 geen geesteskind van een Ikea-ontwerper. Het is een product van een Scandinavische start-up en moet een geduchte concurrent vormen voor de Renault Twizy en de Citroën Ami. Hij is ontworpen om in stukken te worden vervoerd, en moet dus eerst langs een gespecialiseerd centrum alvorens hij bij zijn nieuwe eigenaar kan worden geleverd.

Waarom in onderdelen geleverd?

De Luvly wordt niet gemonteerd vervoerd, omdat dat volgens de ontwerpers veel geld bespaart op logistiek vlak. De onderdelen van 250 wagens kunnen zo in één scheepscontainer worden vervoerd! Een slimme keuze, die duidelijk aantoont dat de Luvly is gemaakt voor een internationaal publiek, in Europa en veel verder.

Op technisch vlak is de Luvly 0 2,7 m lang en heeft hij een 267 liter grote kofferruimte, op een gewicht van amper 380 kg. Hij haalt een topsnelheid van 90 km/u dankzij een kleine elektromotor, die wordt gevoed door een batterij van 6,4 kWh. Die batterij bestaat uit twee draagbare modules van ongeveer 15 kg elk. Zijn autonomie zou ongeveer 110 km moeten bedragen dankzij een zeer laag verbruik van 6 kWh/100 km!

De Zweedse start-up heeft zijn internationale vestigingen echter nog niet geopend. Het model moet zelfs nog worden gehomologeerd. Maar je kan je wel al inschrijven op de website van het merk om een exemplaar te bestellen, met een vanafprijs van ongeveer 10.000 euro.

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail: