Na de GLC SUV is het de beurt aan de GLC Coupé om uitgerust te worden als AMG 43 en AMG 63 S. Geen verrassing: het recept is identiek aan dat van de SUV, met superkrachtige hybride viercilinders, vier dikke uitlaatpijpen, immense remschijven en -klauwen, veel sportievere zetels en een dito stuur, samen met een agressiever koetswerk.



421 ch en 500 Nm voor de GLC 43 4Matic Coupé

De Mercedes-AMG GLC Coupé krijgt dus dezelfde M139I-motor die al in de AMG C-Klasse te vinden is, maar ook in de AMG SL 43. De GLC 43 4Matic Coupé levert 310 kW (421 pk) en 500 Nm om in amper 4,8 seconden van 0 tot 100 km/u te accelereren, een versnelling die pas stopt bij de elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u.



GLC 63 S E Performance Coupé met 680 ch en 1.020 Nm! 

De motor van de GLC 63 S E Performance Coupé maakt gebruik van een grotere turbo en een 'kleine' batterij van 6,1 kWh. Daarmee kan hij 12 km lang volledig elektrisch rijden, maar vooral een piekvermogen leveren van 500 kW (680 pk) en een koppel van 1.020 Nm! Daarmee duurt de sprint naar 100 km/u nog maar 3,5 seconden, voor een opnieuw begrensde topsnelheid van 275 km/u.



Niet goedkoop...

De prijzen en leveringsdatum van de GLC AMG met aflopende daklijn zijn nog niet bekend. Maar aangezien de AMG GLC 43 SUV en GLC 63 S SUV al bij respectievelijk 88.693 euro en 122.573 euro beginnen, en het coupékoetswerk over het algemeen een meerprijs van 4.000 euro met zich meebrengt, schatten we in dat deze nieuwe AMG-varianten een vanafprijs zullen hebben van ongeveer 92.700 euro en 126.500 euro.