Mercedes is voortdurend bezig met zijn gamma up-to-date te houden. Na de A-Klasse, B-Klasse, CLA en GLE is het aan de GLA en GLB om een (kleine) facelift te krijgen. Qua look laten de compacte SUV’s een licht hertekende voorzijde zien, een nieuwe grille en een herwerkte lichtsignatuur.



Meer uitrusting

Aan boord omvatten de nieuwigheden vooral een meer uitgebreide standaarduitrusting. De twee Duitse SUV’s krijgen standaard LED-koplampen, een grootlichtassistent, een achteruitrijcamera, een centraal display van 10,25 inch met de nieuwste generatie van het MBUX-systeem en digitale tellers van 7 inch. Optioneel kan je nog kiezen voor een groter tellerdisplay van 10,25 inch. Daarnaast zijn de optiepakketten ook uitgebreid om de configuratie te vergemakkelijken.



Meer elektrificatie, diesel nog steeds op het programma

Onder de motorkap krijgen de viercilinder benzinemotoren een mild hybride ondersteuning op 48 V en worden ze standaard gekoppeld aan een robotbak met dubbele koppeling. De elektromotor van de plug-inhybride GLA 250e wint 5 kW aan vermogen (nu 80 kW of 110 pk), al blijft het gecombineerde vermogen hetzelfde met 218 pk en 450 Nm. De batterij van 11,5 kWh biedt tussen de 53 en 60 km aan elektrische range, ook dat blijft onveranderd, en kan tot 11 kW AC-laden en tot 22 kW DC-snelladen. De 2 liter-dieselmotor zit nog steeds in het gamma en heeft 3 vermogensniveaus.



AMG wint aan stroom

De sportieve AMG-versies van de Mercedes GLA en GLB krijgen een gelijkaardige ingreep qua design en standaarduitrusting. De viercilinder van de 35 AMG-versies wordt zelfs een beetje geëlektrificeerd, maar ze winnen niet aan vermogen en leveren nog steeds 306 pk en 400 Nm aan koppel.