De GLK is sinds 2008 op de markt en onderscheidt zich vooral met zijn originele, hoekige stijl waarover de meningen eerder verdeeld zijn. Van dat ontwerp blijft bij de nieuwe GLC niet veel over, zo blijkt uit deze foto’s van een prototype dat nog weinig aan de verbeelding overlaat.
De GLC past perfect tussen de kleinere GLA en de GLE (de vernieuwde M-Klasse). De GLC krijgt een langere wielbasis en bredere sporen, wat moet zorgen voor extra ruimte binnenin. Qua ruimte en comfort wil Mercedes de BMW X3 en Audi Q5 minstens evenaren. Het interieur ligt in de lijn van de recentste producten van het merk met een vrijstaand multimediascherm en ronde ventilatiemonden. Ook hier dus geen hoekige boordplank meer, maar een dynamisch geheel.
Technisch gezien deelt de GLC veel elementen met de nieuwe C-Klasse, zoals zijn platform en motoren. Voor sportieve bestuurders is er trouwens goed nieuws: in tegenstelling tot de GLK komt er wellicht wél een AMG-versie van de GLC met de vierliter V8-biturbo. Dat belooft …