Zoals we te zien kregen in september, is de nieuwe elektrische Mini Cooper in twee smaakjes te bestellen: E of SE. Het verschil zit hem vooral in de aandrijflijn: waar je het met de E moet doen met 135 kW (184 pk) en 290 Nm, doet de SE er nog een schepje bovenop met zijn 160 kW (218 pk) en 330 Nm. En ook de batterij is wat groter: 54,2 kWh tegenover 40,7 kWh, wat een actieradius van om en bij de 400 km moet opleveren volgens Mini. Er is meestal echter nog een overtreffende trap: de John Cooper Works. Die heeft het merk nu voorgesteld.

Sportpakket

Helaas moeten we slecht nieuws melden: sneller is deze Mini Cooper SE JCW, in tegenstelling tot de nieuwe Countryman JCW, niet. Het gaat dan ook om een sportpakket en niet om een derde vermogensniveau. De 0-tot-100 km/u duurt dus nog steeds 6,7 seconden en in de bochten zal je niet veel hogere G-krachten behalen. Wat niet wil zeggen dat het niet de moeite kan zijn om het pakket te nemen op je nieuwe Mini, want het hippe stadswagentje ziet er meteen wel een pak sportiever mee uit. 

Vet uiterlijk

Het JCW-pakket omvat de typische zwart-wit-rode kleurstelling van de sportafdeling van Mini en kleedt de Cooper SE verder aan met grotere (neppe) luchthappers vooraan, een diffusor achteraan en vooral een grote dakspoiler met John Cooper Works-opschrift. Het schoeisel bestaat uit 18-inch velgen met dubbele spaken, eveneens een typisch JCW-kenmerk, terwijl de remklauwen in het rood zijn gespoten. Extra stickers op de motorkap maken het geheel af. 



Go-Kart Mode

Ook aan boord is het zwart en rood wat de klok slaat, met een combinatie van kunstleer en een gebreide stof voor de sportzetels. Een patroon dat zich doorzet op het dashboard, waar zoals op elke nieuwe Mini het grote OLED-scherm van 240 mm instaat voor alle voertuiggegevens en -instellingen. De JCW-geïnspireerde Go-Kart Mode maakt tenslotte het scherm en alle sfeerverlichting rood, laat een kartgeluid horen en geeft een fellere gasrespons.