Mitsubishi Motors Corporation (MMC) heeft de nieuwe compacte Colt Plus 2005 break voorgesteld. Dit is de realisatie van de belofte van Mitsubishi om nieuwe produkten te ontwikkelen voor zijn thuismarkt. Dit model is namelijk speicaal getekend en ontwikkeld voor de Japanse markt (stuur rechts, benzine-motoren, 2- en 4-wiel aandrijving). Het is ook de eerste nieuwe wagen die door het merk gelanceerd wordt sinds de lancering van de Grandis in mei 2003. Daarnaast is het ook de start van de eerste publiciteits-campagne in Japan sinds de rechtzaak tegen het merk die deze lente in Japan is opgestart. Het is dan ook de gelegenheid om de nieuwe visuele identiteit van het merk voor te stellen. Een Colt break Op dezelfde wielbasis van 2500 mm van de Colt verkocht in Japan sinds november 2002, heeft deze wagen toch een 300 mm langere overhang resulterend in een grotere koffer (5 passagiers : Colt Plus 364 L). De achterkant heeft dezelfde driehoekige vorm onder het achterraam als de Grandis, wat het geheel een meer conservatieve identiteit geeft dan de gewone Colt. Een dakspoiler, horizontale lichten, brede luchtinlaten en hertekende kalender geven hem zijn persoonlijkheid. De Colt Plus is dus bedoeld om de Mitsubishi klanten te sensibiliseren en om hen het merk meer zichtbaarheid te geven in een zeer competitieve markt. Tenslotte nog de aandacht vestigen op enkele praktische bijzonderheden : een elektrisch bediende achterdeur, achterzetels die opblooibaar zijn in 1 beweging en een kofferplank die in de hoogte regelbaar is. Tot nader order is Mitsubishi niet van plan de Colt Plus in Europa te lanceren. Source : Mitsubishi