De Morgan Three Wheeler is dood, lang leve de Super 3! Zijn naam lijkt een knipoog naar de ‘Super Seven’ van Lotus en later Caterham, maar de Super 3 is helemaal anders. Net als zijn voorganger heeft hij drie wielen, maar het is de eerste Morgan met monocoque, die bestaat uit drie aluminium delen. En de eerste met een bekerhouder!


De roffelende tweecilinder maakt plaats voor een 1.5 liter driecilinder van Ford. Zonder turbo levert die 118 pk bij 6.500 t/min en een koppel van 150 Nm bij 4.500 t/min. Het vermogen wordt via een kort schakelende vijfbak (van de Mazda MX-5) en een koolstofvezelversterkte tandriem afgeleverd aan het enkele achterwiel. Daarmee sprint de Super 3 van 0 naar 100 km/u in 7 seconden. Om de topsnelheid 209 km/u te halen, moet je ongetwijfeld stalen zenuwen hebben. Maar de Super 3 zou ook aan lagere snelheden een smile op je gezicht moeten kunnen toveren.

Lifestyle

Morgan noemt zijn Super 3 de meest personaliseerbare Morgan ooit. En dat kan tellen voor een bedrijf dat zijn auto’s met de hand bouwt volgens de specificaties van de klant. Al doelt het daarmee eerder op de verschillende op maat gemaakte accessoires die je kan bevestigen tegen de zijkant van het model. Dat, samen met de ‘koffer’ achteraan moet de Super 3 praktischer maken.


Het design van de Morgen Super 3 is moeilijk in woorden te vatten, dus dat laten we je helemaal zelf ontdekken in onderstaande video. Wil je er zelf één? Dan moet je ongetwijfeld lang wachten, een traditie bij Morgan, en je portemonnee bovenhalen. Belgische prijzen zijn er nog niet, maar aan de andere kant van het Kanaal kost hij minstens £41,995, iets meer dan € 50.000. Je kan alvast beginnen met een exemplaar te configureren.


?