Deze spy shots van de BMW 5 reeks tonen aan hoe de toekomstige BMW’s er zullen uitzien. Het ziet er naar uit dat ze gebruik gaan maak van een minder gesofistikeerd interieur dan de huidige E60 generatie. De F10 is al in volle ontwikkeling en gaat gebruik maken van zachtere en meer conventionele lijnen. Dat is vooral van toepassing voor het voor- en achtersteven. De nieuwe Europese regelgevingen wat de bescherming van de voetgangers betreft zijn daar zeker niet vreemd aan. BMW zal wel hun traditioneel radiatorrooster behouden.

Net zoals voor de andere recente modellen van het merk krijgt de 5 een 10 cm langere wielbasis, maar de totale lengte blijft zo goed als onveranderd, Automedia heeft het over minder dan 2 cm. Wat de hoogte betreft zal de nieuwe BMW 5 reeks wel wat inleveren. Standaard zal hij op 17 duim velgen berusten, met velgen van 18 en 19 duim in optie.

Onder de motorkap van de nieuwe versie komt het huidige aanbod met een 2.5 liter zescilinder als instapmodel. Wie het zich kan veroorloven kan ook voor de indrukwekkende V8 van 4.8 liter opteren. BMW zou ook wel eens het downsizing fenomeen kunnen volgen met kleinere turbogeladen motoren. De M5 zou op zijn beurt opnieuw gebruik moeten maken van de V10, maar dan wel met een pak extra pk’s …