Deze nieuwe Toyota Supra is natuurlijk nauw verwant aan de BMW Z4. De Japanners en Duitsers ontwikkelden hun sportmodellen samen, waarbij Toyota voor de gesloten versie ging en BMW voor de open. Visueel is het verschil duidelijk: daar waar de Z4 afgeronde lijnen gebruikt, houdt de Supra het scherp en hoekig.
Optimaal weggedrag
Een korte wielbasis en breed spoor geven hem de nodige presence, terwijl het weggedrag zoveel mogelijk geoptimaliseerd wordt door een 50/50-gewichtsverdeling, een sperdifferentieel, adaptieve schokdempers, een ultrastijf chassis en een laag zwaartepunt. Het interieur draagt dan weer duidelijk de BMW-stempel, inclusief draaiknop voor de bediening van het infotainmentsysteem en keuzehendel voor de automaat.
Zescilinder
Ook onderhuids is de Duitse invloed aanwezig: de nieuwe Toyota Supra gebruikt een 3.0 zes-in-lijn met 340 pk en 500 Nm, hetzelfde blok als in de Z4 dus. In combinatie met de achttrapsautomaat sprint hij naar 100 km/u in 4,3 seconden en haalt hij een begrensde topsnelheid van 250 km/u.
900 exemplaren
De nieuwe Toyota Supra is er in twee uitvoeringen, Active en Premium, en zal in zijn eerste productiejaar in een oplage van 900 exemplaren naar Europa komen. De eerste 90 Europese klanten die een Supra hadden gereserveerd, kunnen kiezen voor een GR Supra A90-editie met exclusieve aankleding.