201907191752362020-chevrolet-corvette-stingray-055.jpg

“De klassieke architectuur met de motor voorin had zijn limieten bereikt”, zo verklaart General Motors de ommezwaai. De motor centraal achterin moet volgens de Amerikanen een betere gewichtsverdeling opleveren, een scherpere stuurrespons en een geoptimaliseerde rijpositie.

Visueel is de Corvette Stingray een mix geworden tussen de Corvette C7 en een Italiaanse supercar met middenmotor van, pakweg, Ferrari. De V8 pronkt op zijn positie centraal achterin trots door de achterruit. Ook binnenin zijn de designkeuzes radicaal, met een cockpit die op de chauffeur focust, een digitaal instrumentenpaneel en touchscreen voor het infotainment. Optioneel zorgen racezetels en carboninleg voor de juiste racesfeer.

201907191752362020-chevrolet-corvette-stingray-012.jpg

Sommige dingen veranderen echter nooit: de Corvette Stingray heeft nog steeds een targadak met afneembare dakpanelen, en een atmosferische V8 onder de motorkap. Die is 6,2 liter groot en doet het zonder turbo’s of compressoren. Hij produceert 495 pk en 637 Nm, en is gekoppeld aan een versnellingsbak met dubbele koppeling en acht verzetten. Het ‘Z51 Performance Package’ zorgt optioneel voor radicalere chassisaanpassingen.

201907191752372020-chevrolet-corvette-stingray-056.jpg

Het meest opmerkelijke aan deze Chevrolet Corvette Stingray? De prijs. De basisversie krijgt een Amerikaans prijskaartje mee van 60.000 dollar, waardoor de Corvette wellicht een van de goedkoopste supercars op de markt wordt. De productie gaat eind 2019 van start.