Het legendarische sportieve GSe-label van Opel, dat opnieuw van onder het stof gehaald werd met de Manta Gse restomod concept (die we zelfs konden testen!), verspreid zich verder in de catalogus van het Duitse merk. Maar terwijl het vroeger stond voor ‘Grand Sport Einspritzung’ (Grand Sport Injectie), evolueert het GSe-label voor zijn wederopstanding naar ‘Grand Sport Electric’. Het is dus voortaan voorbehouden voor geëlektrificeerde modellen. 

Nog altijd 300 pk, maar...

Net als bij de onlangs onthulde Astra GSe heeft ook de nieuwe Grandland GSe een plug-in hybride aandrijflijn onder de motorkap. De SUV krijgt echter een extra elektromotor op de achteras voor maximaal 300 pk en vierwielaandrijving (tegen 225 pk voorwielaandrijving in de Astra GSe). Dat betekent dat de auto vanuit stilstand in 6,1 seconden naar de 100 km/u sprint en een top van 235 km/u kan halen. Deze motor werd al geïntroduceerd op de Grandland Hybrid4 vóór zijn facelift. Maar het nu wordt hij gekoppeld aan een sportievere uitrusting en ophanging.

Responsiever


Opel zegt dat het de ophanging en de stuurkalibratie heeft herzien om de Grandland in deze GSe-versie dynamischer te maken. Qua styling krijgt deze versie 19 duim grote velgen, een speciale diffusor en de optie om hem met een zwarte motorkap te bestellen. Aan boord zijn ook Alcantara sportzetels met GSe-opschrift.

De Grandland GSe claimt een WLTP-verbruik van 1,3 l/100 km en een CO2-waarde van 29 tot 31 g/km.