De “Nordschleiffe van de Nürburgring wordt door de meeste piloten als een van de meest veeleisende circuits bestempeld. Op de 20,8 km lange baan worden scherpe en snelle bochten aan elkaar geregen, soms zelfs blind. Om van de voortdurende niveauverschillen nog maar te zwijgen. De ideale plaats dus om een nieuw model op dynamisch gebied te testen. Opel mocht dus niet afwezig blijven en trok naar de Eifel om er zijn Insigna OPC te testen. 487 ronden te gaan !

Top chassis !

In tegenstelling met de vorige Opel OPC wordt deze Insigna met een vierwielaandrijving met elektronisch differentieel uitgerust. En dat was wel nodig want de banden moeten 325 pk en een koppel van 435 Nm verwerken. Die kracht komt van een 2800 cc grote V6 van met turbo, waarbij erg veel werk in het uitlaatsysteem werd gestoken. Buiten prestaties levert de mechaniek dus ook een schitterende, diepe en suggestieve brom. Met de manuele 6-bak wordt de kaap van de 100 km/u in 6,3 seconden gerond, terwijl de top bij 250 km/u gelimiteerd wordt.

Nieuwe vooras

Om al dat vermogen te kunnen sturen moest er een nieuwe vooras ontworpen worden. Hoge prestatie veerpoten en een 10 mm lagere ophanging zorgen samen met de adaptieve FlexRide voor een uitstekend bodemcontact. Drie modes staan er ter beschikking: Comfort, Sport en OPC. Deze laatste is echter beperkt bruikbaar.

Het voordeel van een break

Tegenover de berline biedt deze Sports Tourer een veel grotere functionaliteit, waarbij de laadcapaciteit tot 1.530 liter kan groeien. En subjectief gezien ziet de lijn er achteraan minder gekunsteld uit en lijkt het geheel beter geproportioneerd.