Net als Ford met de Focus ST of Volkswagen met de Golf GTD waagt Peugeot zich aan een sportieve diesel. De GT 180 met 2.0 HDi levert logischerwijze 180 paarden en een trekkracht van 400 Nm. Peugeot combineert deze zelfontbrander met een zestrapsautomaat. De benzineversie, de GT 205, wordt aangedreven door een 1.6 THP (205 pk). Hier kun je wel zelf schakelen, met een zesversnellingsbak.

De 308 GT is beschikbaar als vijfdeurs of als break (SW). Peugeot zorgde ook voor een sportieve afstelling en aankleding. Zo staat de 308 GT op 18-duimsvelgen en is de ophanging vooraan 7 mm lager en achteraan 10 mm tegenover een klassieke 308. Ook de chromen grille, bumpers en de koplampen met 62 ledjes en scrollende richtingaanwijzers zijn specifiek voor de GT. Het interieur wordt dan weer uitgerust met rode stiksels, aluminium pedalen en een GT-stuur. Tot slot wordt het motorgeluid wat meer benadrukt en reageren zowel de besturing als het gaspedaal iets alerter op impulsen van de bestuurder.