Peugeot lanceert zijn offensief op de Zuid-Amerikaanse markt. Het doorslaggevende argument wordt kwaliteit, een punt waar de constructeur erg veel belang aan hecht. Voor de introductie van de 408 legde het een miljoen testkilometers af.
Productie ter plaatse
De 408 wordt gebouwd in de PSA-fabriek van Palomar, in de omgeving van Buenos Aires. Hij werd ontwikkeld door een internationaal team: Chinezen (de 408 is sinds april op de markt in China), Fransen, Brazilianen en Argentijnen werkten samen.
Nieuwe leeuw
Voor Peugeot in de 408 de ideale gelegenheid om zijn nieuwe logo te tonen aan de overkant van de oceaan. Daar hoort ook een nieuwe slogan bij: Motion & Emotion of het samengaan van rijplezier en veeleisendheid.
Eind oktober wordt de 408 voorgesteld op het salon van Sao Paulo. Behalve in Brazilië en Argentinië komt de auto op de markt in 25 andere landen in Zuid-Amerika. Om maar aan te tonen dat de Fransen grote ambities koesteren.