Vanaf zijn lancering in de herfst zal de nieuwe Peugeot 208 meteen met een elektrische versie beschikbaar zijn. Dat komt door het nieuwe CMP-platform, dat zowel klassieke verbrandingsmotoren kan huisvesten als elektromotoren. Het batterijpakket zit niet in de weg in het interieur of in de koffer, waardoor die ruimtes dezelfde blijven als die in de gewone 208.
Opladen
De batterij bewaart 50 kWh aan elektriciteit. Volgens de WLTP-cyclus levert dat een rijbereik op van 340 kilometer. Herladen kan via een klassiek thuisstopcontact, een versterkt GreenUp-stopcontact laadt de auto op in 16 uur. Een WallBox beperkt de laadtijd tot 5 uur 15 (driefasig, 11 kW) of 8 uur (enkelfasig, 7,4 kW).
Snellader
Peugeot koos voor een vloeistofkoeling voor de batterij, en snelladen aan 100 kW aan publieke laadpunten is ook mogelijk. Op die manier kan op amper 30 minuten 80 procent van de batterij worden opgeladen.
Begrensd
De elektromotor is 100 kW (136 pk) en 260 Nm sterk. Ondanks een hoog gewicht van 1.450 kilogram haalt de e-208 100 km/u in 8,1 seconden. De topsnelheid is begrensd op 150 km/u. Prijzen zijn nog niet bekend.