Het gamma van de Porsche 718 (de vroegere Boxster/Cayman) is ruwweg opgedeeld in twee stukken. Aan de ene kant zijn er de versies met een turboviercilinder, voor wie zijn roadster of coupé voor dagelijks gebruik koopt, en aan de andere kant zijn er meer hardcore varianten met een atmosferische zescilinder: de 718 Boxster en Cayman GTS 4.0 (400 pk) en de 718 Spyder en 718 Cayman GT4 (420 pk). Die meer radicale versies waren tot op heden enkel verkrijgbaar met een manuele zesversnellingsbak, maar daar komt vandaag verandering in, want Porsche heeft ook voor die snelle varianten de gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling PDK geïntroduceerd die al verkrijgbaar was met de viercilinders.
Sneller
Alle zescilinders sprinten met die robotbak een halve seconde sneller naar de 100 km/u: 3,9 in plaats van 4,4 seconden voor de 718 Spyder en Cayman GT4, 4,0 in plaats van 4,5 seconden voor de 718 Boxster en Cayman GTS 4.0. In vergelijking met de viercilinders is de zevende verhouding van de PDK-bak in de zescilinders korter gemaakt, voor nog meer levendigheid bij (zeer) hoge snelheden. Tot slot zijn de 718-modellen voortaan allemaal verkrijgbaar met een nieuwe stoffen stoelbekleding (Race-Tex) en is de Spyder voor het eerst verkrijgbaar met ‘gewone’ zomerbanden in plaats van de standaard semi-slicks.